Class 6 Assamese question answer Chapter 15 | lesson 15 মহো হো গীত | Alusona.con
ষষ্ঠ শ্ৰেণী/অসমীয়া
পাঠ নং ১৫
মহো-হো গীত
১/পাঠত দিয়া মহো-হো গীতটোত দুবিধ কৃষি সঁজুলিৰ নাম আছে।সঁজুলি দুবিধ কি কি?
উত্তৰ=সঁজুলি দুবিধ হ'ল নাঙল আৰু মৈ।
২/উত্তৰ দিয়া।
(ক)মহ মাৰিবলৈ চেমনীয়াহঁতে হাতে হাতে কি লৈছে?
উত্তৰ=মহ মাৰিবলৈ চেমনীয়াহঁতে হাতে হাতে টকান লৈছে।
(খ)হিদাল গছত গা ঘহাওঁতে কি হ'ল?
উত্তৰ=হিদাল গছত গা ঘহাওঁতে হিদেলি গছ পৰিল।
(গ)মহ খেদিবলৈ যোৱা ল'ৰাহঁতক গৃহস্থই চাউলৰ সলনি কি দিছে?
উত্তৰ=মহ খেদিবলৈ যোৱা ল'ৰাহঁতক গৃহস্থই চাউলৰ সলনি কড়ি দিছে।
(ঘ)'টাকা' আৰু 'সিকি' মানে কি?
উত্তৰ='টাকা' মানে হ'ল— টকা আৰু 'সিকি' মানে হ'ল— পঁচিশ পইচাৰ মুদ্ৰা।
(ঙ)মহো-হো গীতটোত উল্লেখ থকা নৈখনৰ নাম লিখা।
উত্তৰ=মহো-হো গীতটোত উল্লেখ থকা নৈখনৰ নাম হ'ল বুঢ়াদিয়া।
৩/তলৰ পদবোৰত কি কি বিভক্তি যুক্ত হৈছে লিখা।
উত্তৰ=
পদ ----------------------- বিভক্তি
-------------------------------------------------
মাকোক -------- দ্বিতীয় বিভক্তি।
টেপৰত ------ সপ্তমী বিভক্তি।
ৰূপাৰ ----- ষষ্ঠী বিভক্তি।
সিৰালে ----- প্ৰথমা বিভক্তি।
সোণাৰ ----- ষষ্ঠী বিভক্তি।
বুঢ়াদিয়াৰ ----- ষষ্ঠী বিভক্তি।
ঘাটে ------ প্ৰথমা বিভক্তি।
৪/মহো-হো গীতটোত থকা পাঁচটা বিশেষ্য আৰু পাঁচটা ক্ৰিয়াপদ বাছি উলিয়াই তাৰ মান্যৰূপবোৰ লিখা।
উত্তৰ=
বিশেষ্য পদ ----------- মান্যৰূপ
-----------------------------------------------
টকান ------- টাঙোন।
গাছ -------- গছ।
গাও -------- গা/শৰীৰ।
মহো -------- ম'হ।
নুণ -------- নিমখ।
ক্ৰিয়াপদ --------------- মান্যৰূপ
------------------------------------------------
মাইৰ্বা ------ মাৰিবলৈ।
খাইৰে --------- খালে।
লৰি-চৰি ------- লৰা-ধপৰাকৈ।
কইৰ্লু ------ কৰিলোঁ।
দেইখ্বা ---------- দেখিবলৈ।
৫/বাক্য ৰচনা কৰা।
উত্তৰ=
চক্চকীয়া=আমাৰ ঘৰটো চক্চকীয়া।
চিক্মিকীয়া=সূৰ্যৰ পোহৰত সাগৰৰ পাৰৰ পাৰৰ বালিবোৰ চিক্মিকীয়া।
সিকি=কালি মই সিকিৰে মৰটন এটা কিনিলোঁ।
সীৰলু=দেউতাই নাঙলত সীৰলু খুৱাইছে।
টাঙোন=ল'ৰাবোৰে হাতত টাঙোন লৈ মহো-হো গীত গাইছে।
৬/পাঠত দিয়া মহো-হো গীতটোৰ পৰা তলত দিয়া শব্দবোৰৰ মান্য অসমীয়া ৰূপবোৰ লিখা।
উত্তৰ=
টকান ------ টাঙোন।
গাছত ------ গছত।
দিলাক ------ দিলে।
মাকোক ----- মাকক।
মাইৰ্বা ----- মাৰিবলৈ।
নুণ ----- নিমখ।
দেইখ্বা ---- দেখিবলৈ।
কইৰ্লু ----- কৰিলোঁ।
© Copyright material
**************
Comments
Post a Comment